piece of me

Innan jag går och lägger mig måste jag bara få lätta hjärtat, för detta är något jag absolut tänker på ofta. Nu under filmen kom jag iväg i min egna tankar ett tag. Tankar som: hur ska jag göra för att nå det betyget, ska jag verkligen gå den kursen, är detta rätt val? Skolan med andra ord.

Jag tror ni säkert känner igen er, i alla fall vissa utav er som läser min blogg. Gissar på att dem flesta som läser min blogg är från 92-96 kanske? Så om jag har rätt med det går några av er i så fall på gymnasiet.

Jag kommer ihåg när jag började gymnasiet. Jag tyckte först att det var skitkul, men sen efter någon vecka kändes det jobbigt. Verkligen jobbigt, fick då upp frågorna i mitt huvud: vill jag detta, jag kan ju inte det här, jag kommer få världens sämsta betyg osv. Trodde då jag skulle gå ut med några VG;n och resten G;n efter mitt första år på gymnasiet. Men så blev det inte tur nog, istället fick jag bara ett endaste G under mitt första år, resten VG och MVG. Och det kändes så värt det.
Dock gick jag varje dag till skolan med en stor klump i magen i ett helt år. Jag blödde näsblod titt som tätt, ett bevis på stress. Jag hade ont i huvudet, kunde inte koncentrera mig och allt kändes förjävligt. Ett tag när det var som värst låg jag bara och grät varje dag när jag kom hem från skolan. Detta gick som tur över tids nog. Jag pratade med min syster mycket. I slutet på vårterminen kändes allting riktigt riktigt bra äntligen. Då kände jag att jag kunde gå på sommarlov med betyg som jag var jättestolt över och bara känna frihet.

Nu när jag är tillbaka igen så känner inte jag stress. Men detta år ska jag hålla koll och vara lugn. Koncentrera mig och göra det som jag ska. Och det känns bra, dock får jag räkna med att jag kommer vara stressad någon gång ibland, men jag vet nu hur jag istället ska hantera det.

Tror nog ni förstår syftet med inlägget, tänkte bara dela med mig lite av mig själv. För just nu mår jag riktigt bra, och det känns fantastiskt!

Godnatt ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilket program går du?

2010-09-02 @ 15:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0