Endless

Vet ni vad, jag är riktigt sugen på tatuering nr. 2. Jag tycker evigehtstecknet är så satans snyggt så jag vill ha ett jag med. Efter ha fått lite inspiration via google.se så vill jag även skriva en text ihop med tecknet. Det är även samma textstil som jag har på min första tatuering. Dock ska inte tatueringen vara såhär stor utan bra mycket mindre. Den ska även sitta i nacken så den går att dölja lätt, om jag skulle vilja göra det. Visserligen vill jag ha ett bra syfte med tatueringen, men vad tecknet och evighet står för räcker för mig denna gång. Men för att göra den mer till min egna så väljer jag att skriva ändlös istället för evighet.

"Med evighet menas oftast en oändlig tidsrymd. Många har använt den som en beskrivning av en tidslös tillvaro utanför tid och rum. Den grekiska metafysikens tankar kring evigheten har starkt påverkat kristen, muslimsk och judisk teologi. Se vidare evigt liv" - Taget ifrån wikipedia.org


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0