Bokeh


Foto: Jag - bilden är på min självutlösare, den delen som är kopplad till kameran. Räcker till 100 meters avstånd, finns att köpa på Media Markt. Kostar ungefär 700-800kr, dock fick jag den för 500kr KAP!


Har suttit nu ikväll och pillat lite med kamerans inställningar. Har inte tagit mig tid till de innan, trots att jag fick kameran i juli någon gång. Men det är ju nu i aug-sep det äntligen börjar bli lite mer seriöst. Har ju lärt mig de mesta själv utan att kolla i handboken, men nu vet jag exakt vad alla olika lägen är till för på inställningratten. Då syftar jag på: P, Tv, Av.

M (Manuell): är det jag alltid kör på. Där ställer man in allt själv, så som ISO-värde, slutartid, bländaren, vitbalans osv.

P (Program): Slutartiden och bländaren ställs automatiskt in i detta läge.

Tv (Tidsvärde): Här ställer man själv in slutartiden, medan bländaren ställs in automatiskt.

Av (Bländarvärde): Här får du manuellt ställa in bländarvärdet, medan slutartiden ställs in automatiskt istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0